Noosa, Australia Zoo and Brisbane!! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lisette Landsman - WaarBenJij.nu Noosa, Australia Zoo and Brisbane!! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lisette Landsman - WaarBenJij.nu

Noosa, Australia Zoo and Brisbane!!

Door: Lisette Landsman

Blijf op de hoogte en volg Lisette

29 November 2013 | Australië, Brisbane

G'day Dutchies!!

Vandaag zitten we precies een maand in Australie! We doen hier zoveel dat het nauwelijks doordringt dat de tijd alweer zo snel gaat. De afgelopen dagen zijn we van Rainbow Beach naar Brisbane gereden met de campervan. In Rainbow Beach hebben we afscheid genomen van onze Italiaanse en Duitse vrienden waarmee we echt een grandioze drie dagen hebben doorgebracht. Wat ontmoet je hier snel nieuwe leuke mensen en wat is het zelfs na drie dagen al stom om weer afscheid te moeten nemen. Gelukkig is dit het enige nadeel van backpacken! Vanaf Rainbow Beach zijn we naar Noosa gereden. Dit is volgens vele de 'Saint Tropez' van Australie. Het stadje had inderdaad een iets hoger kakgehalte dat de meeste plaatsen in Australie, maar ondanks dat was het erg leuk om even doorheen te lopen. Ook hebben we daar voor het eerst sinds lange tijd weer even een lichamelijke inspanning gedaan, namelijk een wandeling door het Noosa National Park. Als afsluiting hebben we gegeten in het park op een van de vele bbq's die ze hier in bijna elk park hebben en brandschoon zijn (kan Nederland nog wat van leren!!). Dit bij gebrek aan eigen gas in de campervan...

Woensdag zijn we na twee dagen in Noosa vertrokken naar Beerwah waar we naar de Australia Zoo zijn gegaan. Deze gigantische dierentuin is zo bijzonder om zijn dieren en uiteraard omdat het van Steve Irwin was. De kangoeroe's lopen hier los rond en de koala's kan je aanraken. Ook werden er krokodillen show's gegeven, uiteraard op zijn Steve's met veel spektakel. Verder waren er vele andere diersoorten die wij in Nederland niet in de dierentuin tegenkomen zoals Wombats, Dingo's en Cassowaries! De dierentuin is echt in een woord: VET!!

Vanuit Beerwah zijn we gister naar Brisbane gereden. Brisbane is echt een te gave stad met zijn combinatie aan oude en futoristische gebouwen door elkaar! De campervan hebben we ingeleverd dus het hostelleven is weer begonnen! In het hostel hebben we Evelien weer ontmoet en vanuit daar zijn we met zijn allen naar de Lagoon gegaan om een middag te niksen. Aangezien het de laatste avond samen was, zijn we bij de Mexicaan uit eten gegaan (hottt!!). Hierna hebben we een iets wat duur drankje gedaan op het terras, 19 dollar (15 euro) voor een Mojito!! Ach voor een keer een avondje niet backpackerproof leven was ook wel eens leuk. De avond hebben we afgesloten in de kroeg naast het hostel, lekker makkelijk en super gezellig! Aan ons uiterlijk is het blijkbaar duidelijk af te lezen dat we uit Nederland komen want over aandacht hoeven we hier niet te klagen. Australiers lijkt Nederlanders geweldig te vinden, waarom? I really don't know! Nadat we bijna de kroeg uitgetrapt moesten worden, zijn we maar naar ons bed gegaan.

Vanochtend zijn we echt op de meest bijzondere manier wakker gemaakt. Om half 10 galmden luidde tonen over de verdieping van ons hostel. Marinde kwam tot de ontdekking dat dit het brandalarm bleek te zijn, maar ach de veiligheidsvoorschriften beschreven dat dit fase 1 van de brandprocedure bleek te zijn. Nog geen twee minuten later werden de tonen luider en kregen we er ook een intressante computerstem bij: 'Emergency, please leave the building!'. Shit!!!! Sta je dan ineens, vijf minuten wakker en nog in je pyama, beneden voor het hostel in het centrum van Brisbane met allemaal rondrennende brandweermannen. Uiteindelijk bleek er iets in de keuken te zijn gebeurd en konden we na 10 minuten weer naar binnen. Pas toen realiseerden we dat we helemaal niet bij ons hadden. Gelukkig is alles goed gekomen en zijn we op een hele speciale wijze wakker gemaakt na een geweldig avondje stappen in Brisbane. Hierna zijn we gaan ontbijten in het park en zijn we allemaal een beetje ons eigen kant opgegaan. Lisanne en ik zijn momenteel plannen aan het maken voor de komende weken voordat we naar Nieuw Zeeland vliegen. We willen met de bus nog wat plaatsjes onder Brisbane gaan bekijken om op 17 december weer vanuit Brisbane naar Nieuw Zeeland te vliegen.

Tot de volgende keer!

Byee

• 29 November 2013 - 11:07

Ton En Marjo:

Zo te lezen hebben jullie genoeg avonturen, geniet ervan. Hier in Assendelft dachten ze dat jullie nog wel heimwee zal hebben, maar volgens ons valt dat wel mee.