Daar waar het vier maanden geleden allemaal begon - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisette Landsman - WaarBenJij.nu Daar waar het vier maanden geleden allemaal begon - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisette Landsman - WaarBenJij.nu

Daar waar het vier maanden geleden allemaal begon

Door: Lisette Landsman

Blijf op de hoogte en volg Lisette

24 Februari 2014 | Australië, Sydney

Lieve vrienden, familie en geïnteresseerden!

Mijn allerlaatste berichtje over Australië. De trip zit erop! En ondanks dat ik enorm naar huis verlangde, mis ik Australië nu al. En dan heb ik het niet alleen over het heerlijke zonnetje. Een paar dagen geleden was ik bijvoorbeeld aan het trainen met Melissa en Ruben en kwamen we een enorm gefrustreerde verkeersregelaar tegen. Ik kon het bijna niet laten om 'no worries mate, ga een half jaartje naar Australië' te roepen. Wat zijn wij Nederlanders toch gestrest... Ondanks dat ik de relaxtheid van de Australiërs soms heel irritant vond, is dit toch ook niet alles. Sommige gewoontes van Australiërs zal ik absoluut niet missen, maar ik zal zeker een aantal gewoontes meenemen!

Onze laatste dagen in Australië hebben we doorgebracht in de stad waar het vier maanden geleden allemaal begon, Sydney. Maar daar waren we nog niet ten tijde van het schrijven van mijn laatste blog... De laatste nacht in Melbourne was namelijk het vertellen waard. Om 1 uur ging, voor de derde keer deze reis, het brandalarm af. Natuurlijk stonden we weer voor Jan Lul buiten te wachten tot maar liefst drie brandweer wagens ons weer binnen lieten. Daarna werd het slapen niet veel meer en mochten we om 6 uur alweer het bed uit. Om kwart over 7 ging namelijk de bus naar Sydney. Met Wifi aan boord was deze reis van 14 uur best goed te doen! Iedereen weer op de hoogte gesteld, beetje geslapen en van het saaie uitzicht genoten. 's Avonds om 10 uur kwamen we eindelijk aan in Sydney en mochten we nog eens drie kwartier naar het hostel op Kings Cross lopen. Na 14 uur in de bus te hebben gezeten, moet ik zeggen dat ik het voor het eerst niet erg vond om zo lang te moeten lopen naar het hostel.

De eerste volle dag in Sydney gingen we op een bustour naar de Blue Mountains. Ook dit ging op zijn Australische gezegd niet zo soepeltjes! Om kwart voor 8 zouden we opgehaald worden voor ons hostel. Na drie kwartier wachten was er nog geen bus en dus ben ik maar eens gaan vragen bij de receptie of de tourorganisatie altijd zo laat was. Die is gaan informeren en het bleek dat we niet in het systeem stonden. Ze beloofden iets te gaan regelen. Nog geen 15 minuten later, wat uiterst snel is voor Australische begrippen, kwam er een meneer naar ons toe die ons naar de tourbus zou gaan brengen. Top dat ze dat voor ons zouden doen denk je! Bleek dat we eerst een rondje door de stad moesten maken om nog meer mensen op te halen die ook vergeten waren. Na elke stop beloofde de meneer dat we over vijf minuten bij de bus zouden zijn. Uiteindelijk werden we om 11 uur bij de bus afgezet... Na deze bijzondere start van de tour bleken we ook nog eens in een bus te zitten waarin de gemiddelde leeftijd ruim boven de 60 jaar lag. Door de hoge leeftijden in de bus werd er alleen gestopt bij uitkijkpunten en vrij weinig verder gelopen. En als er gewandeld werd, dan ging dat op een wandelstoktempo. Deze tour was dus een beetje een domper. Ondanks dat was de Blue Mountains en the 3 Sisters erg mooi!

Sydney helpt graag mee aan het acclimatiseren naar Nederlands weer. Regen, regen en nog eens regen! Ik werd de tweede dag in Sydney erg vroeg wakker. Lisanne ging uitslapen en dus besloot ik een rondje door Kings Cross te gaan lopen. Tegen half 11 kwam Lisanne ook der bed uit en konden we na haar ontbijt de stad in. Aangezien we de eerste dagen in Australië niet veel meer dan het Opera House en de Harbour Bridge hebben gezien, startte we vandaag onze sightseeing tour door de stad. Via de Town Hall zijn we naar Paddy's Market gelopen. Een soort zwarte markt met onwijs veel troepjes! Door de regen was het niet zo fijn om buiten te lopen en daarom besloten we na Paddy's Market naar de Tower Eye te gaan. Vanaf deze skytower kon je een groot deel van de stad zien. Helaas was het door de regen erg bewolkt waardoor je niet een heel mooi uitzicht had. Na een hele dag sjokken door de stad, konden we 's avonds weer in beweging komen. In Darling Harbour is er elke zaterdagavond een vuurwerkshow. Waar ik heel erg baalde dat we met oud en nieuw niet in Sydney waren, was ik nu heel blij want de vuurwerkshow was geweldig! Vuurwerk zoals je die verwacht in Sydney! Op de terugweg zijn we via het park naar een uitkijkpunt gelopen. Misschien niet het meeste slimme idee, maar we hebben het overleefd! Op dit punt zijn we de eerste dag in Australië gestart. Bijzonder om hier na bijna vier maanden weer terug te komen. Het was inmiddels donker geworden en vanaf daar had je een prachtig uitzicht op de Harbour Bridge en het verlichte Opera House!

Ook de derde dag in Sydney was regenachtig. Nadat we rustig waren opgestart, zijn we tussen de buien door wat gaan shoppen. Tegen het einde van de middag zijn we richting het Opera House gelopen. Ik blijf het een geweldig mooi gebouw vinden. We zijn even binnen een kijkje gaan nemen, maar verder dan de ingang kwamen we uiteraard niet zonder te betalen.

De dag van vertrek hebben we ook nog de hele dag in Sydney doorgebracht. Aangezien we pas 's avonds om 7 uur gingen vliegen, hadden we nog een hele dag om dingen te doen. Wederom was het weer regenachtig en ging ons plan om naar Bondi Beach te gaan niet door. Baywatch in de regen werkt natuurlijk niet! Na de laatste jacht op souvenirs, zijn we naar Madame Tussauds gegaan. Ondanks dat we de helft niet konden, was dit ontzettend leuk. Leonardo Di Caprio blijft ook als wassenbeeld een leukerd! Ik ga toch maar eens in die kilometers lange rij op de Dam staan! Tegen het einde van de middag zijn we naar het vliegveld vertrokken en zat het Australië avontuur erop.

De terugweg naar Nederland is erg rustig verlopen. De totale reistijd was weliswaar 45 uur, maar met een goed slaapje in een viersterren hotel in Taipei was dit erg goed te doen. Op Schiphol werden we onthaald door een heel welkomstcomité te bestaan uit paps, mams, Niels, Oma, Renate, Tante Patricia, Fabienne, Marianne, Jos en als verassing ook nog eens Maartje, Renee en Larissa. Geweldig!!!!

Als afsluiting wil ik iedereen bedanken die mij heeft gemotiveerd deze reis te maken. Reizen is inderdaad verslavend en ik heb nu al bucketlist met dingen die ik nog wil zien en doen! Daarnaast wil ik ook iedereen bedanken die mij de afgelopen vier maanden heeft gevolgd. Alle reacties vond ik echt ontzettend lief en leuk om te lezen en te horen! BEDANKT!

O en wie foto's wil komen kijken... Heb nog even geduld. Ik ben druk bezig maar 3700 foto's uitzoeken valt nog niet mee ;)!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Actief sinds 06 Juni 2013
Verslag gelezen: 1417
Totaal aantal bezoekers 8397

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2013 - 01 Maart 2014

Down Under

Landen bezocht: