Spelen in de zandbak van Fraser Island! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Lisette Landsman - WaarBenJij.nu Spelen in de zandbak van Fraser Island! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Lisette Landsman - WaarBenJij.nu

Spelen in de zandbak van Fraser Island!

Door: Lisette Landsman

Blijf op de hoogte en volg Lisette

24 November 2013 | Australië, Rainbow Beach

Hoi!!

Momenteel zitten we alweer ruim drie weken in Australië. Pfff wat gaat de tijd toch snel!

Na de whitsunday's zijn we nog een dag in Airlie Beach gebleven en zijn we 's avonds naar de after party gegaan en hebben we met zijn alle free pizza gegeten en nog erg lang blijven nahangen met een paar andere van de zeilboot! De vier dagen tussen de Whitsunday's en onze trip naar Fraser Island hebben we vooral veel in de auto gezeten. Via Rockhampton en Town of 1770 zijn we naar Rainbow beach gereden. In Rockhampton zijn we naar een droge grot geweest, de Capricorn caves. Met de grotten in België en Frankrijk zijn we maar verwend. In de droge grotten ontstaan namelijk geen mooie vormen die we wel kennen van de grotten uit België en Frankrijk. Ondanks dat was het mooi om te zien! Vanuit Rockhampton zijn we via de Bruce Highway doorgereden naar Town of 1770. Dit is de plaats waar Captain Cook (de ontdekker van Australië) in, hoe raad je het, 1770 aan land is gekomen. Het stadje zelf bestaat uit 5 huizen en een kroeg, maar de omgeving.... wauw!! De tweede dag in Town of 1770 hebben we allemaal een beetje ons eigen ding gedaan. En eerlijk gezegd was dit ook hard nodig. Drie weken met andere mensen die je nauwelijks kent 24/7 in een hokje van drie bij vier meter is best lastig af en toe! Ondanks dat leer ik er een hoop over hoe ik zelf in elkaar zit! Oké en nu weer ophouden met deze wijze woorden. Die dag zijn Marinde, Lisanne en ik naar een uitkijkpunt gaan lopen. Via het strand liepen we erheen, maar al gauw kwamen we erachter dat we zo niet op het uitkijkpunt zouden komen. Via een zelfgemaakt weggetje klommen we naar boven en kwamen we midden in een bos terecht. Of het uiteindelijk een slimme zet was is af te vragen, maar we leven nog en zijn niet gebeten door een slang. Onderweg zijn we onze allereerste kangoeroe tegengekomen!!!!

Toen begon ons avontuur naar Fraser Island. Vanuit Town of 1770 zijn we via Bundaberg naar Rainbow Beach gegaan. Bundaberg staat bekend om zijn rum en daarom leek het ons leuk om naar een destilleerderij te gaan. Toen we de organisatie van Fraser Island belden om te bevestigen dat we kwamen kregen we te horen dat we diezelfde dag om half 5 aanwezig moesten zijn voor een veiligheidsbrieving. Oeps, voucher niet goed gelezen!!!! Dat was over 3 uur al en het was nog zo'n 2,5 uur rijden. Gas erop dus en helaas geen rum voor ons! Uiteindelijk is alles goed gekomen gelukkig!

De dag van Fraser Island begon om half 7 's ochtends met pannenkoeken in het hostel. Weer eens wat anders als een gewoon broodje.. Met een 4WD zijn we over de pont naar Fraser Island gegaan. Fraser Island en een 4WD is als een kind spelen in een zandbak, heeeeel vet!!! De auto deelden we met een Duitser en een Italiaan. Wat een prachtige figuren. De Duitser lijkt een beetje op Ben Saunders. Veel tatoeages en een wild uiterlijk waardoor je al snel bevooroordeeld bent terwijl het een hele toffe gast is. De Italiaan is een typische Italiaan. Gladde praatjes en een snorretje. Hij heeft ons (alle 4 de meiden) allemaal al 5x ten huwelijk gevraagd. Ondanks dat is ook hij super tof! Via lange kuststroken, maar ook via binnenlandse hobbelpaden zijn we over het hele eiland gescheurd naar super mooi meren, uitzichten en stranden! De drie dagen hebben we doorgebracht op een camping. De camping deed een beetje denken aan de Appelhof op Terschelling. De Heinekenkratten mistten nog. Voor twee dagen best heel gezellig! Een bijzondere creek was in het midden van het eiland. Deze creek leek op een wildwaterachterbaan in de natuur, alleen niet heel wild haha. Het water in deze creek is zo schoon dat je er zelfs uit kon drinken. Het was misschien nog wel lekkerder dan Nederlands kraanwater en vele vele malen lekkerder dan Australisch kraanwater dat naar een zwembad smaakt. 'S avonds hebben we een wandeling gedaan naar het strand. Beetje de spanning opzoeken door op zoek te gaan naar de Dingo's (wilde honden). Helaas zijn we die niet tegengekomen.
De laatste dag op Fraser Island zijn we naar Lake Wally gegaan. Het was ruim een half uur lopen, maar dit was het meer dan waard. Nadat we een uur in een bos hadden gelopen, kwamen we midden in een woestijn uit, wauw! Via de woestijn kwamen we ineens bij een meer terecht, heel bijzonder! De terugweg naar de ferry ging vrij vlot over het harde strand. Op de pont sprong de radiator van de leidersauto waardoor we het laatste stuk weggesleept moesten worden. Twee van de drie andere auto's graafden zich op het laatste moment ook nog in. Mooi slot van een geweldige drie dagen!!!

De komende dagen gaan we met de campervan richting Brisbane rijden. Dit is nog 300 km en we moeten nog 5 dagen. Rustig aan dus!! Daarna splitsen we op en blijven Lisanne en ik in de buurt van Brisbane omdat we op 17 december naar Nieuw-Zeeland vliegen!!

Ciaoo bella's!

(Oeps na drie dagen al Italiaans overgenomen...)

• 24 November 2013 - 11:40

Jolanda Schouten:

Hallo Lisette, wat een leuk verslag weer, ik had alweer een paar dagen niets gehoord van je, ben blij dat alles goed gaat en dat je leuke dingen doet en onderneemt. En wat gaat de tijd snel hè, " time flies when you are having fun" geniet er maar van het is een ervaring die je de rest van je leven meeneemt. Ik blijf je volgen.......hoor groetjes vanuit Assendelft ook van Tom. Tot de volgende keer..........