Bye winderig Sydney, hallo subtropisch Queensland! - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Lisette Landsman - WaarBenJij.nu Bye winderig Sydney, hallo subtropisch Queensland! - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Lisette Landsman - WaarBenJij.nu

Bye winderig Sydney, hallo subtropisch Queensland!

Door: Lisette Landsman

Blijf op de hoogte en volg Lisette

11 November 2013 | Australië, Magnetic Island

Hoooi!!!

Eindelijk weer een wifi momentje. Pffff dat is afkicken zeg hihi. De afgelopen dagen is er alweer zoveel gebeurd dat ik het probeer kort te houden! Inmiddels hebben we het winderige Sydney verruild voor het subtropische Queensland. 'S ochtends om 4.15 (vroooeeeg!) werden we bij het hostel in Manly opgehaald voor ons vliegtuig naar Cairns. Aangezien de tijd in Cairns een uur teruggaat kwamen we om 8 uur daar aan. Het plan was om vanuit daar de bus te nemen naar Cooktown, 200 km boven Cairns. Helaas werkt de bus niet zo in Australië. Logisch eigenlijk want de afstanden zijn hier vele malen groter. De grootste busmaatschappij Greyhound rijdt hier vaste routes en die gaat maximaal tot Cairns. Helaas! Toen maar een hostel in Cairns gezocht. Op internet stond al dat er in Cairns dat er weinig te doen was en dit klopte.

Aangezien we vrijdag pas de campervan mochten ophalen, zijn we donderdag naar het zwembad aan de zee geweest. Aangezien je hier door de dodelijke kwallen en krokodillen niet de zee in mag, zijn het in veel plaatsten openbare zwembaden. Heeel fijn met de temperaturen hier! We weten duidelijk gevoeld wat het doel van de ozonlaag is (die hier heel dun is). Zo rood als een kreeft hebben we aan het einde van de dag hebben we de trips naar Magnetic Island, Whitsundays en Fraser Island geboekt. Heeeel veeel zin in!!!

Vrijdag zijn we 's ochtends vertrokken met de uberlelijke knal groene/paarse campervan! Als eerst zijn we naar het noorden gereden naar de Cape Tribulation, een strand net zoals je die bij Expeditie Robinson ziet. Ontzettend mooi! De nacht hebben we op een camping midden in het regenwoud doorgebracht. Wat geweldig om in de middle op nowhere te overnachten, genieten!!!

Zaterdag zijn we via het regenwoud van Daintree NP teruggereden richting Cairns. Vanaf daar zijn we het echte Australië ingetrokken. Het landschap ging over van dichtgegroeide regenwouden over in dorre landschappen. Om de paar km lag de weg open dus opschieten deed het niet echt. Via het Atherton Tableland zijn we langs een aantal watervallen richting Innisfail gereden.

Tenslotte hebben we gister nog. De dag begon in een oververhitte camper. Rond 8 uur is het zo warm in de campervan dat je er wel uit wilt, makkelijke wekker dus!!! Via de snelweg, lees voor Nederlandse begrippen een provinciale weg, zijn we naar Townsville gereden. Hier zijn we vandaag nog even een ronde gaan lopen. Tijdens de wandeling kwamen we een herdenking tegen. Dit leek erg veel op de dodenherdenking die wij in Nederland kennen. Best bijzonder aangezien de Australiërs geholpen hebben bij onze bevrijding.

Momenteel verblijven we 2 dagen Magnetic Island. Morgen gaan we o.a. Snorkelen, koala's knuffelen en een hele mooie zonsondergang bekijken! Zoals jullie lezen vermaken we ons prima!!

Liefsss vanaf een subtropisch eiland!