Einde groepsreis, begin van een nieuw avontuur! - Reisverslag uit Manly, Australië van Lisette Landsman - WaarBenJij.nu Einde groepsreis, begin van een nieuw avontuur! - Reisverslag uit Manly, Australië van Lisette Landsman - WaarBenJij.nu

Einde groepsreis, begin van een nieuw avontuur!

Door: Lisette Landsman

Blijf op de hoogte en volg Lisette

05 November 2013 | Australië, Manly

Hoi iedereen!

Inmiddels zijn we alweer een week van huis en begint het langzaam door te dringen dat ik gewoon in Australië ben. Hoe cool!! We zitten nog steeds in Manly, Sydney. De groepsreis is inmiddels afgelopen en iedereen gaat zijn eigen weg.

De afgelopen dagen hebben we absoluut niet stilgezeten. Na de regeldag was iedereen een beetje overloaded met informatie dus hebben we 's avond niet veel meer gedaan dan pizza gegeten voor $5,- (€3,5!). Lekkere backpackers prijzen hebben ze hier! Zaterdag zijn we met een bus, jaja lekker toeristisch, naar de noordelijke stranden geweest. Heel Australië bestaat uit mega lange kuststroken en alleen in Sydney zijn er kleine stranden die elkaar scheiden door rotsen. Erg mooi om te zien! Aan een meertje hebben we gekajakt en daarna in een park gebarbecued. Kom moddervet thuis door al dat gebbq! De dag hebben we in Australische stijl afgesloten: in de kroeg!

Zondag hebben we een wandeling gemaakt naar het Sydney Harbour National Park. Vanaf hier had je uitzicht op de skyline van Sydney centrum, de rotswanden en de zee. Erg tof!! Op maandag was de groepsreis ten einde. Het laatste wat nog geregeld moest worden was een Medicare pasje. Dit is een Australische zorgpas waardoor je niet eerst alles hoeft voor te schieten bij een dokter omdat je buitenlands bent. 'S middags hebben we 2 uur surfles gehad. Poeehh ik dacht dat wielrennen zwaar was, maar surfen.... Jaja vandaag zit ik dan ook met spierpijn, en een super toffe ervaring rijker!!

Nu de groepsreis erop zit begint het echte avontuur in Australië. De afgelopen dagen was lekker makkelijk want alle uitstapjes waren geregeld. Nu komt het op ons zelf aan! De planning voor de komende weken is geheel veranderd. Morgen vertrekken we naar Cairns, rechts boven in Australië. Hier gaan we met zijn 5en een campervan huren en daarmee naar Brisbane trekken. Ik ben benieuwd hoe het ons afgaat.

Dit is het laatste zekere moment met wifi. Tot het volgende wifipunt!!

Cheers!

• 05 November 2013 - 07:47

Jolanda Schouten:

Hey Lisette, zo te lezen vermaak je prima en heb je al een hoop gezien, nu door naar Cairns en Brisbane, als ik het zo lees voel je je al aardig thuis Down UNDER! Succes verder, en ik blijf je uiteraard volgen.......to be continued........groetjes Jolanda....

• 05 November 2013 - 10:16

Ton En Marjo:

Wij lezen, dat je al aardig went in Australie. Leuk, dat je met een groepje verder gaat en een camperfan gaat huren. Geniet ervan en we kijken uit naar je nieuw verslag.

• 05 November 2013 - 13:02

Renee Welling:

Ziet er goed uit lisetje geniet er van he!! DIkke kus